Feb 6, 2011

cuti

argghh.. malas rasa nk belajar ni ... tapi kena rajin kn jugak ...
haha ... ari ni aku baru sampai s.alam ni ...

semalam naik bas dari kelantan ... naik da kul11.. bajet jalan tak jem la kan ..
naik bas kul11, pastu bas ni buat lawak ekzotik plak kan ikut kubang kerian ...
per kes weh .. bila masa nk g KL ikut k.k tu ... adoyai .. tkper la .. layan jer ..
tiba2 bas tu boleh plak singgah tmpt depot transnasional tu ...
siap call kawan ajak g KL .. sebab dia drve sorang ... walaweh .. korang takde jadual ker ...
da bengang da sket kat situ ...

pastu tiba2 boleh plak dtg satu family ntah dia isi aper dalam bas tu ... lama giler tunggu ...
yang naik bas tu sorang jer pun ... nsb baik ada yg comel dlm rmai2 tu ... bleh gak cuci mata even da ngntuk kn ...

tak lama pastu gerak la bas tu ,,, ikut selising sb nk ambik drvr sorang lg ... ok bleh diterima ..
aku pun tak tahan then tido ... tgh2 syok tdo bleh tersedar tu .. igt kan kat syurga da .. bas punya la laju ... damn .. pastu aku cool jer ... tdo blk .. pastu sedar2 jalan jem ... haha lagi lena aku tidur ... (padahal dlm hati pkul brape la nk smpai kn) ..

kul6 pg singgah raub solat subuh ... pastu sampai bentong byk giler bas ekspress .. dorg benti solat kat masjid bentong ... nsb baik xstop kat situ ... mau tak serabut ramai2 camtu ...

around kul730 tu smpai la kat highway duke ... mamat yg naik lmbt tu trun kat situ ...
kat tepi jalan plak tu .. dia ngn drvr bas tu skali la buat trun barang2 per smua ...
aku nk tgk jugak per bnda dorg isi smlm ...

rupa2 nya dorg letak MOTORSIKAL dalam tu ... woi ko giler ker aper ... igt lori ker nk sumbat motor dlm tu ... siap bleh cabut tayar lg ... motif tak tau la naper ... aku mmg ske tgu korg pasang tayar tu lama2 ... aku ske dok dlm bas lama2 ... *tgn ke dada, mata ke atas (saper xfaham nsb la)

dlm masa tgu diorg abis pasang tayar tu,, ada la bas sani ekspress potong ., then aku nmpk pelik jer ngn bas ni ... rupa2 nya pntu tmpt barang tu dorg xttp ... careless giler drvr tu .. ptt g la chck dlu ...
(masa kat jengka aku penah trun2 tgk barang tkde dlm bas .. rupa2 nya ada kat tepi jalan .. nsb baik xde org ambik ... damn la drvr bas)


...


pkul 1000 aku start la motor blk s.alam ... seronok naik motor pagi2 .. sejuk jer ... tapi tak seronok biler aku langgar lubang (bengkok ker eh rim aku?) n aku hampir nk langgar dinding terowong .. aduhai .. syukur aku takde pape ....


No comments:

Post a Comment